Age of Mythology Az Ensemble Studios "Age of..." soroztának legújabb tagja, egy 3d RTS ami magában ötvözi a 3d játékok látványvilágát meg a már megszokott age of-os grafikát.Nevezhetjuk a sorozat harmadik részének de szerintem inkább egy új irányzat elsõ darabja.Min a névbõl is kiderül a játék fõ mozgatórugója a mythologia. Három fõ népcsoport szerepel a "görög, egyiptomi, viking " és ezek mondavilágának ele- mei.Fõ gerinc az Istenek és Hõsök. ISTENEK:
Görög
Egyiptom
Viking
Zeus
Ra
Odin
Posseidon
Isis
Loki
Hades
Set
Thor
Mindhárom fõisten rendelkezik isteni erõvel amit a játék folyamán egyszer lehet alkalmazni.A korok felylõdésénél föistenenként változó kisebb isteneket választhatunk így a játék végigjátszásának lehetõsége mindig más lehet mert a választott istenek különbözõ tulajdonsággal rendelkeznek, más más mythologiai lényt visznek a játékba és a felesztések is mások.
Nyersanyagok
A nyersanyagok a követketõk:
Élelem: amit megszerezhetünk gyüjtögetéssel, vadászattal, termeléssel.
Arany bányászat:
Fa kitermelés
Favor isteni kegy ami népenként változik a termelése.A görögök imágkozással, egyiptomban bélvány állítással, vikingeknél harccal növelhetõ
Áldából egyszerre maximum 100 egységet gyûjthetünk be, így figyelni kell, mert pl. a görögöknél hamar létrejön és akkor mas nyersanyagra vigyük a népet mert hiába van favor a myth lényhez szükséges nyersanyag hiányzik.Az egyiptomiaknál a bálványokat olyan frekventált helyre építsük fõbb épületek köré mert ezeken a helyeken nem hat az isteni erõ!
Játék irányítás:
A játék irányítás nagyon jól megoldott, aki már játszott a sorozat bármelyik elõzõ részével az elsõ pillanattól nem okoz nehézséget neki.A 3d elõnyöket kihasználva mivel a játéktér forgatható ( a játék beállításoknál aktiválni kell mivel alapból nincs aktiválva) az egér görgöjével megszünik az olyan bossantó tény, hogy az épület mögötti egységek müködése nem látható.Közelítás a +,- billentyükkel bizonyos fokig megoldott. A készítõk vigyáztak az olyan sokkoló hatástól , hogy teljesen ráközelítve a játéktérre a nevetéstõl elveszísd a csatát.
Lakosság
A játékmenet egyik leginkább befolyásoló része a populáció, mert ez végletekig nem növelhetõ! 10 ház építhetõ és utánna csak a Town Center építésével növelhetõ a lakosság. Ezek nem szabadon építhetõk hanem a térképen elõre megjelölt helyre, így ezek felderítése és elfoglalása stratégiai értékû.Ha kevés a Town Centerunk romboljuk le az ellen TC-jét és építsük ra a magunkékat.
Hõsök
Az istenek és földi halandók közötti kapcsolatot a hõsök jelentik. Ezek képzése a TC és a Fortressben történhet.A hösök népenként változnak
Görögöknél max négy hõs lehet plusz a myth korban egy a tengeren.
Egyiptomban a kezdetektõl van egy kiemelt hõsünk a fáraó ami ráadásul felleszteni tudja az épületeket persze ez a felylesztés csak addig él amig az épûletnél haklong a szerencsétlen.Egyiptomi hõs még a pap
Viking országban csak egy hõs felyleszhetõ de õ korlátlen számban.
Támogatja a gyalogságot és a hõsöket. A lándzsások gyorsabbak, a gyalogság jobb hatásfokkal rombolja az épületeket. A játék 15 isteni keggyel indul, és imádkozással gyorsabban illetve többet szerezhetünk, mint általában.
Varázslat: Bolt - a kijelölt hely környékén mindenkit gigantikus villám sújt agyon.
Technológia: Olympic Parentage - Zeusz vére megnöveli a hõsök állóképességét.
A lovas egységeket támogatja: az istállók és a lovas egységek is olcsobbak, mint általában.A megtámadott épületek egyszerübb katonai egységeket gyártanak védekezés gyanánt.Saját vizi felderítõje van, egy "HIPPOCAMPUS" nevü lény.
Varázslat:Lure- egy mágikus kõvel magunkhoz csalogathatjuk a vadonélõ állatokat. A kõ egy idõ után magátol elporlad.
Technológia: Lord of the Horses- megnöveli a lovas egységek és felderítõk látótávolságát.
Az épuleteket és a nyilas egységeket támogatja.Az épületek több találati ponttel rendelkeznek, így nehezebb õket lerombolni, viszont a nyilasokhoz hasonlóan, jobban lõnek és erõsebben sebeznek.Az emberi harcosok haláluk után árnyékként visszatérhetnek, és újra harcolhatnak.
Varázslat:Stone Guardian- köóriások védik egy ideig a kiválasztott TC-t.
Technológia: Vaults of Erebus- az arany lassan, de biztosan magátol gyarapodik.
A technologiára és a gazdaságra koncentrál.A TC-k hárommal töb embert fogadnak be, a fejlesztések olcsobbak.Az obeliszkek is olcsobbak, és gyorsabban épülnek.A tiszteletére emelt oszlopok megvédik a környezetet az isteni varázslatoktól.
Varázslat: Prosperity- meggyorsítja a munkát az aranybányáknál.
Technológia: Flood of the Nile - a Nilus segítségével megnöveli a rendelkezésre álló élelem mennyiségét.
Támogatja a tevés és kocsis nyilas egységeket, mindketõ gyorsabban lõ, és nagyobb az állóképessége.A Fáraó hatékonyabban bûvöl, és a pap számára is lehetõvé teszi a bûvölést.A tiszteletére épülõ oszlopok olcsobbak és erõsebbek.
Varázslat:Rain- meggyorsítja a munkát a farmokon.
Technológia: Skin of the Rhino- megnöveli a munkások állóképességét többféle támadással szemben is, és fokozza a támadoerejüket.
A nyilas egységeket támogatja.A pap meg tudja szelidíteni a vadállatokat, míg a Fáraó képes megidézni majmokat, amelyek aztán felhasználhatók táplálékként.A nyilasok gyorsabban generálódnak, egy fajtályuk erõssebb is, mint általában.Az erõdítmény megépítése kevesebb nyersanyagba kerül.
Varázslat:Vision- a még fel nem fedezett részen alkalmazva az átmenetileg láthatová válik.
Technológia: Feral- megnöveli az álloképességet és a támadóerejét a megigézett és a saját oldalunkra állított (vad)állatoknak.
Az erõdítményeket kedveli, az abban születõ egységek így kevésbé sebezhetõek.Az emberi katonaság szép lassan magátol felgyógyul sérülésébõl.A vadászok hatékonyabbak, mint általában.A felfedezésben varjak lehetnek segítségükre.
Varázslat: Great Hunt - a kijelölt állatok megtöbszörözõdnek az adott területen.
Technologia: Lone Wanderer - meggyorsítja az Ulfsrkokat
A mitikus egységeket támogatja, amelyek így kevesebb kegybe kerülnek. A Helsirek harc közben képesek megidézni mitikus szörnyeket.Az ökrös szekér is olcsobb, gyorsabb, viszont sebezhetõbb.
Varázslat - Spy- egy ellenséges egységen alkalmazva egy idõre láthatóvá válik mindaz amit az lát.
Technologia:Eyes in the Forest - a gyalogos egységeknak nagyobb látótávolság
Támogatja a barakk egységeket.Rögtön az elsõ kortól minden páncélzat kifelyleszthetõ, ráadásul olcsobban.Két Dwarffal indul, és Dwarfok gyorsabban szereznek nyersanyagot.
Varázslat:- Dwarfen Mine - a kiválasztott helyen egy aranybányát ( minnél késöbbi korban használjuk annál több arannyal), a Dwarfok hatékonyabban bányásszák.
Technológia - Pig Sticker - a vadászok gyorsabban ölik meg és gyorsabban dolgozzák fel a vadállatokat.
Forseti
Freyja
Myth - egység
Troll
Valkyrie
Bragi
Skadi
Myth - egység
Battle Boar
Frost Giant
Baldr
Tyr
Myth - egység
Fire Giant
Fenris Wolf
Jarmoud Elver
Lighting Bolt - Zeus Egy villám a mennyekbõl lecsap egy egységre, melyet azonnal megöl
Animal Magnetism - Poseidon Ez az erõ összegyûjti a közeli állatokat egy helyre, felgyorsítva a vadászat és egyébb élelemszerzési idot
Sentinel - Hades Halatmas szobrok jelennek meg az ellenséged bázisa körül, és lonek minden egységet ami a közelükbe megy
Restoration - Athena Egy bizonyos körben a kilyelölt egységek gyógyulnak
Pestilence - Ares
Cease Fire - Hermes A harc abbamarad egy teljes percig, idot adva a lassabb játékosoknak hogy kiépítsék védelmüket
Curse - Aphrodite Az ellenséges egységeket malacokká változtatja, amit a power caster tud megenni
Bronze - Dionysus Erõs bronz pajzs fedi az egységeket egy ideig, amitol nehezebben sebzõdnek
Underworld Passage - Apollo Egy alagút összeköt két pontot a pályán. Az egységek azonnal átszállíthatók rajta
Plenty Vault - Hephaestus Folyamatosan nyersanyagokat ad
Earthquake - Artemis Megrázza a földet, kettészakítva azt, ami sebzi az épületeket
Lightning Storm - Hera Sok villám lassan sebzi a közelben lévo egységeket
Rain Shower - Ra
Prosperity - Isis Felgyorsítja az aranytermelést egy kiválasztott bányában
Vision - Set 10 másodpercig látszik a kiválasztott terület
Shifting Sands - Ptah Elteleportálja az egységeket egyik helyrõl a másikra.
Plague of Serpants - Anubis kobra kigyok lepik el a területet
Eclipse - Bast Az ellenséges tornyok elvesztik alátásukat
Ancestors - Nephyts Csontvázak jelennek meg, és veled harcolnak egy meghatározott ideig
Locust Swarm - Hathor Sáskák tömege lepi el az ellenséges farmot
Citadel - Sekhmet
Meteor Shower - Thoth Meteorok ensek az égbol, és sebzik az ellenséget.
Tornado - Horus Egy hatalmas forgószél szétrepít mindent fától egységig
Son of Osiris - Osiris Egy nagyon eros egységet csinál, amit te irányítasz