Age of Mythology Editor
Itt, a Pályaszerkesztő kutatásában tényleg felkutathatod a játék szerkesztőjét, mert a kézikönyvben elég keveset írnak róla. Ajánlom figyelmedbe, hogy töltsd le a magyarítását az Age of Mythology: The Titans-nak (megtalálod a linket a 'Letöltések' menüpont alatt). Nos, nem lesz rövid munka! Elöször is indítsd el a játékot (Titans), majd: 'Főmenü' > 'Egyebek' > 'Pályaszerkesztő'. Itt egy üres térképpel találkozol. A legfelső sorban inkább a küldetéssel foglalkozó pontok, alatta meg a tájjal foglalkozó ikonok vannak. Ha szeretnéd a térkép méretét változtatni, akkor menj a legfelső sori 'Táj', azon belül 'Térkép méret' ablakra. Itt módosíthatsz. Tegyük fel szeretnél a pályádra egy tengert. A felső alatti sorban találod a kis "Folyó" ikont, majd az alsó ablakban válassz típust. Aztán húzhatod a folyót. Ha nem vagy elégedett az ecset méretével sem, akkor az 'Ecsetbeállítások' opcióra, és állítsd át. Az erdőnél, földnél menj az "Erdő"/'Táj festés' ikonokra és szintén ugyanez. Dombot, hegyet tudsz emelni, de a 'Táj megemelése és süllyesztése' nem ugyanaz, mint a 'Völgy és szikla'! A sziklára csak akkor tudsz bármit tenni, ha előtte lefestetted a kívánt helyet pl.: füvesre vagy sivatagira. Ezt a 'Táj festés', ill. 'Szabad festés' pontoknál teheted meg. Fent, jobbra a kis 'Lámpa" ikon ala tt a táj megvilágítását is beállíthatod. Szükség van egységekre is. Ehhez csak menj be a legfelső sorba, aztán: > Objektumok > Objektumok hozzáadása (elmétileg ezen a listán van egy 'Objektum testreszabása' nevű kiszürkített szöveg. Nem biztos forrásból tudom, hogy az a titokzatos 'ember szerkesztő', amivel objektumokat készíthetsz kedvedre. ELVILEG kioldhatod, ha az összes pályát a kampányban kijátszod mind a négy nehézségen, CHEAT-kód nélkül. Ha tudsz erről valamit, kérlek jelezd üzenetben vagy fórumon!)! Egyébként itt tudsz falat és kaput építeni. Az alul megjelenő ablakban választhatsz objektumot, ugyanitt balra fent beállíthatod, melyik játékosé lesz (tipp: minden játékos területére tégy egy-egy Települést, majd rá Városközpontot minden játékosnak! Akkor mindenki tud kezdeni valahogy. A levadászni kívánt állatokat, esetleg akadálynak, utonállóknak szánt egységeket pedig állítsd be a 'Föld' nevű játékosnak, mert akkor senkiék sem). Ha azt akarod, hogy legyen arany a térképen, akkor az alsó ablak tetején állítsd át az 'All"-t 'Nature'-re, és keresd a bányát. A kategóriák könnyítik az objektumok megtalálását. Utána még át is helyezheted az egységeket az 'Objektum mozgatása' vagy hasonló alatt. Ha megvagy az egységek elhelyezésével, akkor menj a felső sávban a 'Küldetés' feliratra, ugyanis itt kell beállítani az MI-t (mesterséges intelligencia), meg a diplomáciát. Ha ezen a feliraton belül a 'Játékosok adatai'-ra kattintasz, az előugró ablakban tudod a saját és az egyes játékosok színét, főistenét, nevét, nyersanyag mennyiségét (ennivaló, fa, arany, kegy, lélekszám kezdésnél), vezérlőjét, és az MI-jét beállítani. Pl.: négyen vagytok a pályán. Te vagy a fent leírt 'listán' az első. Magadnak állítsd be a 'Vezérlő'-t 'Ember'-re, a többi játékosét 'CPU'-ra, független attól szövetségesed vagy sem. Az MI-t CSAK a többi játékosnál kell beállítani. Tehát a 2. Játékostól kezdve. Jobb oldalt vannak a 'listán' a pontok, az MI-re kattintva beállíthatod az intelligencia fajtáját, mert ha nem állitod be, rajtad kívül a többi játékos nem fog csinálni semmit. Itt fontos megjegyeznem, hogy nem mindegyik MI működik. Azt majd jelzi, ha tesztelni akarod a játékot. Próbáld meg mindenkinek A SAJÁT JÁTÉKOSODON KÍVÜL mondjuk az: 'aomloaderboom' nevű MI-t beállítani, akkor működni fog a játék! Továbbá. Fontos még a 'Küldetés' alatt a 'Diplomácia' fül. Itt egy nagy táblázat nyílik meg, ahol pl. azt állíthadod be, ki a szövetséges, ki ellenség. Kész vagy kb. Aztán a bal felső sarokban a 'Fájl'-ra, azon belül a 'Mentés másként'-re nyomva elmentheted a pályádat (hosszabb ideig készült térképen érdemes már az elején menteni, aztán SŰRŰN a kis lemez ikonon gyors mentéseket végezni). FIGYELEM! Ha elindítod később a játékot, akkor azt sajnos azzal a játékossal játszhatod, amelyikkel utoljára foglalkoztál a szerkesztőben. Tehát mielőtt mentesz, érdemes: 'Objektum hozzáadása' > '1. Játékos' (ne adj hozzá semmit) > Escape > Mentés. Így te vagy az utolsó módosított játékos. De ha 'Küldetés' > 'Küldetés játéktesztelés'-re mész, ott még be tudod állítani, kivel játszod le, milyen nehézségben. Mégvalami. Már meglévő pályákat is szerkeszthetsz: 'Fájl' > 'Új' > 'Típus'. Itt a méretet is beállíthatod. Válaszd mondjuk a 'Marsh' nevű pályát. Ilyen térképeken már nem kell városközpontokat lerakni, mert alapból már vannak - ahány játékost beállítottál. Most már az alapokat nagyjából tudod. Az így elkészült, elmentett térképet a 'Főmenü' > 'Egyedüli játék' > 'Küldetés betöltése'-nél tudod megnyitni. Nem mondom, hogy pályát szerkeszteni könnyű, de feldobja az alap játék hangulatát. Remélem működik...
Bizonyára - ha kreatív vagy - próbáltad már megszerkeszteni saját, kitalált történeted az Age of sorozatban. A Titans-ban csak az alapokat mondom el, mivel rengeteg féle megoldás van: Ugye már megcsináltál egy pályát, és szeretnéd, ha változatos lenne a játék, legyen célja és izgalmas is legyen. A kulcsfontosságú ablak a szerkesztő felső sávjában: a 'Vezérlőjelek' ('Triggers'). Ha erre kattintasz, az alsó ablakban megjelenik egymás mellett két szürkített, másik ablak. Kattints a balsó ablak melletti 'Beszúr' parancsra (akkor csináltad jól, ha megjelenik ott egy szöveg, hogy 'Trigger_xxx szám)! Ha kicsit jobbra nézel, itt van 3 üres rublika, úgymint 'Aktív', 'Azonnali futtatás', majd 'Ismétlés'. Ha az azonnali futtatásra mégy, akkor a parancs (amit mingyár elmagyarázok) rögtön a kezdésnél aktiválódik, márha az 'Aktív' is be van x-elve. Szóval a parancs: még egy kicsit jobbra szintén 3 rublika van: 'Vezérlőjelek', 'Feltételek', 'Hatások'. A lényege ezeknek, hogy HA valamit teljesített a játékos, AKKOR ez és ez fog történni. Szóval akkor aktiválódik egy következő parancs, ha x dolgokat végrehajtottál. Íme egy példa, amivel talán egyszerűbben elmagyarázhatom. Ezt Te is kipróbálhatod: Besötétítem a 'Feltételek' mezőt, majd itt a legördülő listán kiválasztom, hogy 'Időzítő'. Besötétítem most a 'Hatások' mezőt, ott pedig az 'Üzenet'-re kattintok (itt fontos kitérnem arra, hogy az üzenetet Te magad tetszőlegesen írhatod meg. Arra jó, hogy amikor egy játékos kipróbálja a küldetést, ez egy UTASÍTÁSként jelenik meg minden elvégzett feladat után, hogy mi a következő feladat. Ezt úgy érheted el, hogy ahova beszúrtad az üzenetet, alá beszúrod, hogy 'Cél'. Ezután másold ki a szövegét az üzenetnek, aztán menj ide: 'Küldetés'>'Cél'>'Beszúr'>Beilleszted ctrl+v-vel a szöveget a 'Szöveg' nevű mezőbe). Eztán megint beszúrok feltételnek pl. egy 'Hadsereg (amiről mindjárt szó lesz) távolsága egységtől'-t, hatásnak meg 'Hadsereg átalakítás'. Ez kb. annyit jelent, hogy ha a sereged - ami egy bizonyos egységtől x (beállítható) távolságra van, akkor egy másik kiválasztott hadsereg átalakul egy másik játékos tulajdonára. Szóval a hadseregek azért fontosak, mert a legtöbb vezérlőjel hadseregek munkáira van kitalálva. Tehát ha azt szeretnéd, hogy egy ember oda menjen egy másikhoz, és akkor x dolog történjen, elég, ha csinálsz egy egyemélyes sereget, így megoldhatóvá válik. Hadseregeket itt csinálhatsz: Felső sáv>'Vezérlőjelek'>'Seregszerkesztő'. Itt csak ki kell jelölnöd az ember(eke)t, amit szánsz seregnek, majd Hadsereg létrehozása. Mostmár próbálgasd magad a vezérlőjeleket, hatásokat, feltételeket, mik passzolnak össze. Pl.: feltétel: 'Halott' (itt kiválasztjuk az egységeket/épületeket), hatás: Játékost beállít győztesre. Tehát ha elpusztult egy bizonyos egység, akkor nyertél. Az üzenetek ide jók utasításoknak, hogy tudd, mit kell elpusztítani. Nagyjából már tudod, hogy lehet saját sztorit készíteni. De még elmagyarázom, hogyan kell megszerkeszteni azt, ami miatt a küldetésszerkesztés a legizgalmasabb: a kisfilmek készítése (megtalálod az 'Akik figyelnek' menüpont alatt). Sok sikert!
És persze saját pályáim:
A Hegyek.scx : Veszélyes, erdős hegyek között furcsa lények lakoznak, az ellenség erős. Így ezt haladó játékosoknak ajánlom (letöltéshez kattints a linkre).
Atlantisz születése.scx : Atlantisz víz alá süllyedt térképe, gazdátlan Tanyákkal. (Kezdőknek)
Ütközet : Óriási szakadék a térkép közepén, mely tele van Ennivalóval, de ennek ellenére profiknak ajánlom!
Kamera gyorsbillentyűk:
alt+shift+c : kamera szabad mozgatása (ezután a parancs után néhány billentyű 'megbolondul', de ha az összes kamera számot elkészítetted, akkor ha újraindítod a játékot, akkor minden működni fog. Addig is a ctrl+z helyett ctrl+y-t kell lenyomni, de lehet, hogy ez egyedi hiba)
ctrl+a : kamera döntése fel
ctrl+z : kamera döntése le l
lap fel : page up
lap le : page down
+ : közelítés
- : távolítás (ha sokat távolítasz, akadozni fog)
egér görgő : forgatás
Mentési/Betöltési parancsok:
control+s : Pálya mentése
control+L : Pálya betöltése
control+shift+s : Gyors mentés
AKIK FIGYELNEK:
Szóval ez a kiegészítő oldala a küldetésszerkesztősnek. Mindenféle kameratrükkökrről tanulhatsz. Először is készíts egy kamera sávot az 'Animációk'>'Kamera szerkesztő' alatt. A megjelenő alsó ablak bal oldalán nyomj egy 'Beszúr'-t, (megjelenik egy Track_1 nevű szám), majd beállíthatod a nevét és hosszúságát, majd jobboldalt lesz egy 'Point 0' nevű felirat. Ha rákattintasz itt az 'Új' feliratra, akkor amit éppen látsz a monitoron, az a hely lesz beállitva új pontnak. Tehát a film a pontok közti haladásokból fog állni. Ha a kis lejátszás ikonra kattintasz, meg is nézheted, de ha vége van nyomj alt+shift+c-t, mert akkor újra tudod mozgatni a kamerát. Döntheted is a kamerát, a ctrl+a, vagy ctrl+z billentyűk lenyomásával. Ha kész vagy már pár kisfílmmel, és szeretnéd ezeket küldetésekbe helyezni, akkor követsd ezt: (szerkesztés alatt)
csak: :DD